Pengerusi

  • Mempengerusikan setiap mesyuarat yang diadakan
  • mengadakan mesyuarat dan memastikan segala tindakan yang diputuskan dalam mesyuarat telah diambil
  • Meneliti catatan mesyuarat dan memastikan segala tindakan yang diputuskan dalam mesyuarat telah diambil
  • Membincangkan segala program dan aktiviti tahunan dengan guru penasihat
  • Memastikan aktiviti persatuan berjalan licin dan mendapat sambutan

Naib Pengerusi

  • Membantu pengerusi dalam menjalankan tugas dan bertanggungjawab
  • Menggantikan pengerusi dalam mana-mana mesyuarat jika pengerusi tidak hadir

Setiausaha

  • Mencatatkan minit mesyuarat dan mengedarkannya kepada semua ahli
  • Menyediakan laporan penggal tahunan kepada guru penasihat
  • Menguruskan surat menyurat
  • Menjemput ahli-ahli menghadiran mesyuarat

Penolong setiausaha

  • Menolong setiausaha dalam menjalankan tugas dan tanggungjawab

Bendahari

  • Mengutip wang sumbangan
  • Menyediakan satu rekod kutipan wang sumbangan
  • Mencatatkan segala perbelanjaan persatuan
  • Menyerahkan segala kutipan kepada Guru Penasihat
  • Mengemukakan penyata kewangan dalam mesyuarat

Ahli Jawatankuasa

  • Membantu dalam menjalankan dan menyelaraskan segala aktiviti persatuan